Internasional Talkshow bersama mahasiswa Nigeria dan Sudan pada siswa MBS Muhammadiyah Kedung Kandang Kota Malang

Authors

  • Bahrul Ulum Universitas Islam Balitar, Blitar, Indonesia
  • Wildani Rosyada Universitas Islam Balitar, Blitar, Indonesia

DOI:

https://doi.org/10.37478/abdika.v2i4.2184

Abstract

The medium of international communication is English. The language used in general to communicate between countries, therefore English can be said to be universal, where its use is not only as a communication bridge in everyday life but also for international communication. At the education level, English is taught to 11th grade high school students to provide them with international communication skills. However, the problem that arises is that grade 11 students feel they are still lacking in mastering English to communicate. Therefore, this article aims to report on PKM activities in providing motivation and training in talkshow concepts to 35 students of grade 11 MBS Muhammadiyah boarding school Kedung Kandang Malang City so that students are motivated and motivated in honing their English mastery, having good insight. international in nature and useful as a tool to answer the challenges of the development of science in the era of globalization. The activity method used is the presentation method. Meanwhile, to collect data, the author uses a review of service activities. After conducting this “international Talkshow” activity, 11th grade students have the provision of international communication. As a follow-up, it is necessary to do more to develop and train English continuously for 11th grade students of SBM Malang.

Downloads

Download data is not yet available.

Keywords:

International talkshow, MBS Malang

References

Deiniatur, M. (n.d.). Pembelajaran bahasa pada anak usia dini melalui cerita bergambar. 190–203.

Dewi, K. (2016). Pengaruh komunikasi interpersonal dan pemberian reward terhadap minat belajar melalui motivasi belajar siswa kelas vi dalam pembelajaran bahasa inggris di sd kristen petra 9 surabaya. Petra Business and Management Review, 2(1).

Fatmawati, R., & Rozin, M. (2018). Peningkatan minat belajar siswa dengan menggunakan metode ceramah interaktif. Journal Focus Action of Research Mathematic (Factor M), 1(1).

Inggriyani, F., & Fazriyah, N. (2018). Analisis kemampuan berpikir kritis siswa dalam pembelajaran menulis narasi di sekolah dasar. Jurnal Pendidikan Dasar, 9(2), 30–41.

Kholik, A. (2022). UPAYA PENINGKATAN HASIL BELAJAR MELALUI METODE SHARING DAN MEDIA AUDIO VISUAL MATERI IMAN PADA HARI AKHIR SISWA KELAS XII. IPA-2 SMA-NEGERI 1 MARGASARI KABUPATEN TEGAL SEMESTER 1 TAHUN PELAJARAN 2017/2018. DIALEKTIKA Jurnal Pemikiran Dan Penelitian Pendidikan Dasar, 12(1), 822.

Mollah, M. K. (2019). Kepercayaan diri dalam peningkatan keterampilan komunikasi. El-Banat: Jurnal Pemikiran Dan Pendidikan Islam, 9(1), 1–20.

Rahmadhani, M., & Lestari, N. S. (2021). SHARING FOR CARING: BERSAMA BERBAGI ILMU DAN MANFAAT DALAM PEMBELAJARAN BAHASA INGGRIS MELALUI GAMES. Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 2(1), 41–51.

Safitri, M., Puspitasari, H., & Aini, M. R. (2021). Using ‘“Who am I”’Game to Increase the Students’ Speaking Ability: The effectiveness. Prosiding Nasional Pendidikan: LPPM IKIP PGRI Bojonegoro, 2(1), 109–115.

Sari, E. D. P., Lapiana, U. N. B., & Sudaryanto, M. (2022). Strategi Belajar Bahasa Inggris Pada Era Revolusi Digital 4.0 di Komunitas Duta Bahasa Provinsi Bangka Belitung. Madani: Indonesian Journal of Civil Society, 4(1), 9–17. https://doi.org/10.35970/madani.v4i1.835

Sari, H. P., Hanur, B. S., & Suwarni, N. A. S. (2022). Menguasai Bahasa Inggris dalam Satu Menit: Pengembangan Bahasa Inggris di STAIBA Kediri. Prima Abdika: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 2(3), 207–214.

Sari, H. P., & Setiawan, W. H. (2021). Peningkatan Teknologi Pendidik Pesantren Anak Sholeh melalui MEMRiSE: Coaching & Training. Prima Abdika: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 1(3), 81–90.

Thariq, P. A., Husna, A., Aulia, E., Djusfi, A. R., Lestari, R., Fahrimal, Y., & Jhoanda, R. (2021). Sosialisasi Pentingnya Menguasai Bahasa Inggris Bagi Mahasiswa. Jurnal Pengabdian Masyarakat: Darma Bakti Teuku Umar, 2(2), 316. https://doi.org/10.35308/baktiku.v2i2.2835

Wijayanti, F. D. M. (n.d.). MENINGKATKAN KETERAMPILAN BERBICARA BAHASA INGGRIS SISWA MELALUI BERMAIN PERAN DALAM TALK SHOW DI SMA. Jurnal Pembelajaran Prospektif, 2(2).

Yulinda, A., & Fitriyah, N. (2018). Efektivitas penyuluhan metode ceramah dan audiovisual dalam meningkatkan pengetahuan dan sikap tentang sadari di SMKN 5 Surabaya. Jurnal Promkes, 6(2), 116–128.

Downloads

Published

2022-11-17

How to Cite

Ulum, B., & Rosyada, W. (2022). Internasional Talkshow bersama mahasiswa Nigeria dan Sudan pada siswa MBS Muhammadiyah Kedung Kandang Kota Malang. Prima Abdika: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 2(4), 389-394. https://doi.org/10.37478/abdika.v2i4.2184