Meningkatkan Hasil Belajar Bahasa Inggris Melalui Inquiry Learning pada Peserta Didik Kelas XI SMAN 1 Kecamatan Tana Righu Kabupaten Sumba Barat Tahun Pelajaran 2016/2017
PDF

Keywords

Improving Learning Outcomes
Inquiry Learning

How to Cite

Bani, G. (2021). Meningkatkan Hasil Belajar Bahasa Inggris Melalui Inquiry Learning pada Peserta Didik Kelas XI SMAN 1 Kecamatan Tana Righu Kabupaten Sumba Barat Tahun Pelajaran 2016/2017. JURNAL LITERASI: PENDIDIKAN DAN HUMANIORA, 6(3), 16-23. Retrieved from https://e-journal.uniflor.ac.id/index.php/literasi/article/view/1373

Abstract

This classroom action research using Kurt Lewin's model aims to describe improving English learning outcomes through inquiry learning. Data were analyzed by descriptive statistics. The indicators for the success of the action are individual learning completeness of 65 and classical learning completeness of 90% with a class average of 80. Complete learning; pre-action by 46.87%, the first cycle of 53.12% with an average of 63.28, the second cycle of 90.62%. Thus the action meets the classical completeness indicator of 90% with a class average of 80. The results of the action are proven to be able to improve the learning outcomes of class XI students of SMAN 1 Tana Righu District, Southwest Sumba Regency.

PDF

References

Alma, B. (2010 ). Guru Profesional Menguasai Metode Dan Terampil Mengajar. Bandung: Alfabeta.

Amuntu, S., Rede, A., & Pasaribu, M. (2016). Meningkatkan Motivasi Dan Hasil Belajar Siswa Melalui Contextual Teaching And Learning Pada Tema Lingkungan Di Kelas II SDN 2 Talise. Jurnal Mitra Sains Vol.4(3), 28-34.

Andrini, S. A. (2016). The Effectiveness of Inquiry Learning Method to Enhance Students’ Learning Outcome: A Theoritical And Empirical Review. . Journal of Education and Practice. 7 (3), 38-42.

Arsani, N. K. (2020). Penerapan Model Pembelajaran Inkuiri Terbimbing Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Membaca Bahasa Inggris Peserta Didik Kelas VIIIa SMP Negeri 2 Tembeku Pada Semester Genap Tahun Pelajaran 2018/2019. Daiw Wiidya, 1-15.

Chotibuddin, M. (2017). Penggunaan Metode Inkuiri Dalam Peningkatan Hasil Belajar Bahasa Inggris Di Kelas Vii Madrasah Tsanawiyah Muhammadiyah 17 Paciran. Jurnal Annaba', 2-11.

Chotibuddin, M. (2017). Penggunaan Metode Inkuiri Dalam Peningkatan Hasil BelajarBahasa Inggris Di Kelas Vii Madrasah Tsanawiyah Muhammadiyah 17 Paciran. urnal Annaba' STIT Muhammadiyah Paciran Vol.3(2).

Lestari, K. E. (2015). Penelitian Pendidikan Matematika,. Bandung: Refika Aditama.

Manurung, P. (2021). Meningkatkan Prestasi Belajar Bahasa Inggris Melalui Pembelajaran Kooperatif Inkuiri Terbimbing Pada Siswa Kelas X-IPS 2 SMA Negeri 1 Tanah Jawa Kabupaten Simalungun Tahun Ajaran 2019-2020. Cybernetics: Journal Educational Research and Social Studies Vo.2(2), 132-140.

Pasaribu, M. D. ( 2016). Pembelajaran Bahasa Asing. Jakarta: Raja Grafindo .

Pasaribu, M. D. (2016). Pembelajaran Bahasa Asing. Jakarta: Raja Grafindo.

Siregar, E. D. (2010). Teori Belajar dan Pembelajaran . Jakarta: Penerbit Ghalia.

Sjafty Nursitti Maili, Y. M. (2020). Penerapan Metode Inkuiri Dalam Pembelajaran Bahasa Inggris Di MTs Nurussaadah Poltangan Jakarta Selatan. Judika (Jurnal Pendidikan UNSIKA) , 141-148.

Sudrajat, A. (2011.). Kurikulum Dan Pembelajaran Dalam Paradigma Baru. . Yogyakarta.

Suid, A. N. (2016). Pengaruh Metode Pembelajaran Inkuiri Pada Subtema Gerak dan Gaya Terhadap Hasil Belajar Peserta Didik Kelas IV SDN Banda Aceh . Jurnal Pesona Dasar. 3(4), 73 - 83.

Sumantri, M. D. ( 2001). Strategi Belajar Mengajar. Bandung: : CV. Maulana.

Wiriaatmadja, R. ( 2008). Metode Penelitian Tindakan Kelas. Bandung: Rosdakarya.

Downloads

Download data is not yet available.