Peningkatan Hasil Belajar IPA Melalui Penggunaan Media Video Animasi
PDF

Keywords

Learning Outcomes
Animated video media

How to Cite

Sariyyah, N., & Mbabho, F. . (2022). Peningkatan Hasil Belajar IPA Melalui Penggunaan Media Video Animasi. JURNAL LITERASI: PENDIDIKAN DAN HUMANIORA, 7(2), 35-38. Retrieved from https://e-journal.uniflor.ac.id/index.php/literasi/article/view/2178

Abstract

This study aims to improve student outcomes regarding green plants through the application of animated video media. This research is classroom action research which consists of planning, action, observation and reflection stages. The data were collected by using test, observation, interview and documentation techniques. Data were analyzed quantitatively descriptively to compare the completeness of each cycle. The results showed that after the application of animated video media, there was an increase in student learning outcomes from cycle I to cycle II

PDF

References

Abi Hamid, M., dkk.. 2020. Media pembelajaran. Yayasan Kita Menulis.

Hasanah, U., & Nulhakim, L. 2015. Pengembangan media pembelajaran film animasi sebagai media pembelajaran konsep fotosintesis. Jurnal Penelitian dan Pembelajaran IPA, 1(1), 91-106.

Khoiriyah, A. N. 2014. Pengembangan Media Video Animasi Proses Fotosintesis Pada Mata Pelajaran IPA Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Kelas 5 SDN Jajartunggal III/452 Surabaya. Jurnal Mahasiswa Teknologi Pendidikan, 2(2).

Londa, 2015. Pemanfaat Media Animasi Dalam Meningkatkan Motivasi Dan Belajar Siswa Kelas XI IPA SMAK Frateran Ndao Ende Pada Materi Sistem Eksresl. Skipsi: Yogyakarta

Noviyanto, T. S. H., Juanengsih, N., & Rosyidatun, E. S. 2015. Penggunaan media video animasi sistem pernapasan manusia untuk meningkatkan hasil belajar biologi. Edusains, 7(1), 57-63.

Yuanta, F. 2017. Pengembangan Media Audio Visual Mata Pelajaran Bahasa Indonesia Untuk Sekolah Dasar. IBRIEZ, 2(2), 59-70.

Downloads

Download data is not yet available.