Abstract
This study aims to improve student outcomes regarding green plants through the application of animated video media. This research is classroom action research which consists of planning, action, observation and reflection stages. The data were collected by using test, observation, interview and documentation techniques. Data were analyzed quantitatively descriptively to compare the completeness of each cycle. The results showed that after the application of animated video media, there was an increase in student learning outcomes from cycle I to cycle II
References
Abi Hamid, M., dkk.. 2020. Media pembelajaran. Yayasan Kita Menulis.
Hasanah, U., & Nulhakim, L. 2015. Pengembangan media pembelajaran film animasi sebagai media pembelajaran konsep fotosintesis. Jurnal Penelitian dan Pembelajaran IPA, 1(1), 91-106.
Khoiriyah, A. N. 2014. Pengembangan Media Video Animasi Proses Fotosintesis Pada Mata Pelajaran IPA Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Kelas 5 SDN Jajartunggal III/452 Surabaya. Jurnal Mahasiswa Teknologi Pendidikan, 2(2).
Londa, 2015. Pemanfaat Media Animasi Dalam Meningkatkan Motivasi Dan Belajar Siswa Kelas XI IPA SMAK Frateran Ndao Ende Pada Materi Sistem Eksresl. Skipsi: Yogyakarta
Noviyanto, T. S. H., Juanengsih, N., & Rosyidatun, E. S. 2015. Penggunaan media video animasi sistem pernapasan manusia untuk meningkatkan hasil belajar biologi. Edusains, 7(1), 57-63.
Yuanta, F. 2017. Pengembangan Media Audio Visual Mata Pelajaran Bahasa Indonesia Untuk Sekolah Dasar. IBRIEZ, 2(2), 59-70.