PENERAPAN MODEL TWO STAY TWO STRAY UNTUK MENINGKATKAN HASIL BELAJAR BIOLOGI PADA SISWA KELAS IX3 SMPK FRATERAN NDAO
PDF

How to Cite

Sengga, M. G. (2020). PENERAPAN MODEL TWO STAY TWO STRAY UNTUK MENINGKATKAN HASIL BELAJAR BIOLOGI PADA SISWA KELAS IX3 SMPK FRATERAN NDAO. JURNAL LITERASI: PENDIDIKAN DAN HUMANIORA, 5(3), 6-10. Retrieved from https://e-journal.uniflor.ac.id/index.php/literasi/article/view/731

Abstract

This study aims to improve biology learning outcomes in class IX3 students at Ndao Ende Middle School through the Two Stay Two Stray model. This research is a classroom action research with stages of planning, action, observation and reflection. The subjects of this study were 33 students of IX3 grade at SMPK Ndao. Data is taken by test, observation, interview and documentation techniques. Data were analyzed descriptively descriptive. The results showed the existence of student learning outcomes from cycle 1 to cycle 2.

PDF

References

Arikunto. 2010. Penelitian Tindakan Kelas. PT Bumi Aksara Djamarah Syaiful.2002. Strategi Belajar Mengajar . Jakarta:PT Rineka Cipta.

Dimyati dan Mudjiono. 2009. Belajar dan Pembelajaran. Jakarta: Depdikbud

Fitriawan, D., T. A. Kusmayana dan G. Iswahyudi. 2012. “Eksperimentasi model pembelajaran kooperatif tipe two stay two stray dengan metode problem solving pada pokok bahasan persamaan garis lurus ditinjau dari kategori multiple intelligences peserta didik kelas VIII SMP negeri di kabupaten Karanganyar,” Surakarta : Universitas Sebelas Maret

Lie, A. 2002. Cooperative Learning : Mempraktikkan Cooprerative Learning di Ruang-Ruang Kelas. Jakarta: Grasindo

Mulyasa. 2010. Praktik Pengamatan Tindakan Kelas. Bandung: Remaja Rosdakarya

Suprijono, A. 2012. Cooperative Learning. Penerbit Pustaka Pelajar.

Susanto, A. 2013. Teori Belajar dan Pembelajaran di Sekolah dasar. Jakarta: Prenamedia

Syarifah, H., Sri Endah, I. & Aloysius, D.C. 2016. Pengaruh Strategi pembelajaran RQA dipadu TPPS terhadap Keterampilan Metakognitif Siswa Laki-laki dan Perempuan SMAN di Kota Malang. Jurnal Pendidikan Teori Penelitian dan Pengembangan, 1 (5):801-805.

Downloads

Download data is not yet available.