Abstract
This study aims to improve classroom student learning through the application of demonstration methods. This research is a classroom action research with the stages plan, action, observe and reflect. The research subjects were 22 students of grade 4 SDI Wolowona 2. Data obtained by interview, observation, questionnaire and test techniques. Data were analyzed with simple statistics to determine the percentage of individual and classical completeness of each cycle. The results showed that after the demonstration method was applied to improve science learning outcomes in grade IV SDI Wolowona 2
References
Bartik, A., Abdussamad & Roswita. 2013. Peningkatan Aktivitas Pembelajaran Matematika Dengan Penerapan Metode Demonstrasi Di Kelas III SDN 11 Sungai Kunyit. Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Katulistiwa, 2 (7).
Halawa, M.V. 2012. Penerapan Metode Demonstrasi Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Teknik Kolase Melalui Produk Kerajinan Tangan Dalam Mata Pelajaran SBK Di SDN Desa Lama Kec. Hamparan Perak T.P 2011/2012. Gorga : Jurnal Seni Rupa, 1 (1). DOI: https://doi.org/10.24114/gr.v1i1.176
Husamah. 2014. Pembelajaran Bauran (Blended Learning). Jakarta : Pustakarya
Karseno. 2016. Penerapan Metode Demonstrasi Pada Mata Pelajaran Fiqih Di Mi Muhammadiyah Pandansari Kabupaten Banyumas. Skripsi thesis, IAIN Purwokerto. Tersedia: http://repository.iainpurwokerto.ac.id/467/
Kurniasih, I. 2017. Lebih memahami Konsep & Proses Pembelajaranv(Implementasi & Praktek Dalam Kelas). Jakarta: Kata Pena
Lestari, D.E. (2013). Pengaruh Penerapan Metode Demonstrasi Dengan Media Realia Terhadap Hasil Belajar Pada Materi Mikroskop. (PTK Pada Siswa Kelas VII SMP Perintis 1 Bandar Lampung TP 2010-2011). Skripsi tidak diterbitkan. Bandar lampung: FKIP Unila.
Uno,H.B. & Mohamad Nurdi.2013. Belajar dengan pendekatan PAILKEM. Jakarta : Bumi Aksara