PENGARUH PROMOSI DAN HARGA TERHADAP MINAT BELI PRODUK MI INSTAN INDOMIE (VARIAN GORENG ORIGINAL) DI JAKARTA SELATAN
DOI:
https://doi.org/10.37478/als.v15i01.5302Abstract
This study aims to determine whether promotion affects purchasing interest in Indomie products, to determine whether price has an impact on consumer purchasing interest in Indomie products, and to determine whether promotion and price simultaneously have an impact on purchasing interest in Indomie products. in the South Jakarta area. The sample in this study was Indomie product consumers with a total of 300 respondents., who lived in South Jakarta, and consumed fried Indomie products at least twice a month. This research used quantitative methods in the form of data collected from respondents' responses to questionnaires distributed via Google Forms. The results of this research show that promotions and prices have a significant influence on buying interest. This research also shows a simultaneous influence between promotion and price on buying interest in the original fried variant of the Indomie product in South Jakarta.
Downloads
Keywords:
Promotion, Price, Purchase InterestReferences
Andriani Pompayo, Frederik G Worang, R. K. (2017). Pengaruh Promosi Penjualan Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Produk Indomie Goreng Pada Pt. Indomarco Adi Prima Manado. Jurnal EMBA, 5(3), 4455–4464.
Anindita, N. (2022). PENGARUH PRODUK, HARGA DAN PROMOSI TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN PADA BISNIS GAWASTA (Studi Kasus Pada Toko Perhiasan Gawasta di Madiun). Jurnal Ilmiah Mahasiswa FEB, 10(2), 12–26.
Anisa, N., Hermuningsih, S., & Maulida, A. (2021). Pengaruh Ukuran Perusahaan, Leverage, Kebijakan Dividen dan Profitabilitas terhadap Nilai Perusahaan. Reslaj : Religion Education Social Laa Roiba Journal, 4(2), 321–335. https://doi.org/10.47467/reslaj.v4i2.707
Ardhi, B. M., & Sastika, W. (2018). Epic Model Dan Direct Rating Method : Efektivitas Iklan Media Sosial Instagram Batagor Hanimun Di Kota Cimahi Tahun 018. Jurnal Manajemen Pemasaran, 4(3), 985–992. https://perantara.net/perubahan- trend-iklan-
Arini, N., Saroh, S., & Hardati, R. N. (2022). Pengaruh Promosi, Brand Ambassador dan Kualitas Pelayanan Terhadap Minat Beli Konsumen (Studi Pada Konsumen E- Commerce Tokopedia). JIAGABI (Jurnal Ilmu Administrasi Dan Bisnis, 11(2), 230–242. www.shopee.com
Assalam, N. H., & Wibisono, A. (2020). DAMPAK CELEBRITY ENDORSER TERHADAP MINAT BELI PRODUK CAFFINO MELALUI EKUITAS MEREK SEBAGAI VARIABEL INTERVENING (Studi Pada Konsumen Swalayan Santri Lenteng ). 1(2017).
Echdar, H. S. (2017). Metode penelitian manajemen dan bisnis : panduan komprehensif langkah demi langkah penelitian. In Ghalia Indonesia.
Fitriani, T. (2022). Pengaruh Perilaku Konsumen Terhadap Minat Beli (Studi Kasus Pada Kedai Kopi Opera Kuantan Di Kota Pekanbaru). 9–25.
Imantoro, F. (2018). Pengaruh Citra Merek, Iklan, dan Cita Rasa Terhadap Keputusan Pembelian. Universitas Brawijaya, 23. http://repository.ub.ac.id/id/eprint/165358/
Inayah, R. (2020). Pengaruh Persepsi Kemudahan Penggunaan, Persepsi Kemanfaatan, dan Promosi Terhadap Minat Penggunaan Uang Elektronik pada Masyarakat (Studi Kasus di Wilayah Kota Purwokerto). Skripsi, 84.
Janna, N. M., & Herianto. (2021). Artikel Statistik yang Benar. Jurnal Darul Dakwah Wal-Irsyad (DDI), 18210047, 1–12.
Lukitaningsih. (2013). Perkembangan Konsep Pemasaran: Implementasi dan Implikasinya. Jurnal Maksipreneur: Manajemen, Koperasi, Dan Entrepreneurship, 3(1), 21. https://doi.org/10.30588/jmp.v3i1.85
Madjidu, A., Usu, I., & Yakup, Y. (2022). Analisis Lingkungan Kerja, Budaya Organisasi Dan Semangat Kerja Dan Pengaruhnya Terhadap Produktivitas Kerja Pegawai. Jesya (Jurnal Ekonomi & Ekonomi Syariah), 5(1), 444–462. https://doi.org/10.36778/jesya.v5i1.598
Malau, Y. L., & Fithri, N. (2021). Analisis Pengaruh Nilai Rasio Solvabilitas dan Rasio Aktivitas Terhadap Kinerja Keuangan Perusahaan Farmasi yang Terdaftar di BEI. Jurnal Manajemen, Ekonomi Sains, 2(2), 89–99.
Marpaung, F. K., Arnold, M. W., Sofira, A., & Aloyna, S. (2021). Pengaruh Harga, Promosi, Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Indomie Pada Pt. Alamjaya Wirasentosa Kabanjahe. Jurnal Manajemen, LMII Medan, 7(1), 49–64. http://ejournal.lmiimedan.net
Mayang Gadih Ranti, Indah Budiarti, B. N. T. (2017). PENGARUH KEMANDIRIAN BELAJAR (SELF REGULATED LEARNING) TERHADAP HASIL BELAJAR MAHASISWA PADA MATA KULIAH STRUKTUR ALJABAR. Jurnal Pendidikan Dan Kebudayaan, 3(1), 9–64.
Permata Sari, D. (2021). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Keputusan Pembelian, Kualitas Produk, Harga Kompetitif, Lokasi (Literature Review Manajemen Pemasaran). Jurnal Ilmu Manajemen Terapan, 2(4), 524–533. https://doi.org/10.31933/jimt.v2i4.463
Rafa, M. (2019). Pengaruh Citra Merek, Kualitas Produk, Persepsi Harga Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Miniso Yogyakarta. Jurnal Manajemen Dan Bisnis, 1–129. http://eprints.uny.ac.id/65419/1/MuhammadRafaSubhannallah_15808144002.p df
Rozi, I. A., & Khuzaini. (2021). Pengaruh Harga Keragaman Produk, Kualitas Pelayanan dan Promosi terhadap Keputusan Pembelian Di Marketplace Shopee. Jurnal Ilmu Dan Riset Manaemen, 10, 1–20.
Sakinah, S. (2019). PENGARUH PRODUK, HARGA, TEMPAT, DAN PROMOSI TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN KONSUMEN (Studi Empiris pada Konsumen Seblak Sinija Kabupaten Magelang). In Ecobisma (Jurnal Ekonomi, Bisnis Dan Manajemen) (Vol. 1, Issue 4).
Sari, R. (2018). Pengaruh Daya Tarik Iklan Dan Harga Serta Citra Merek Terhadap Minat Beli Produk Indomie Real Meat Pada Mahasiswa S1 Fakultas Ekonomi Dan Bisnis Universitas Jember. Digital Repository Universitas Jember.
Sari, S. (2019). Pengaruh Kelompok Referensi, Online Customer Review Dan Citra Merek Terhadap Minat Beli Dan Keputusan Pembelian. Jurnal Ekonomi Dan Bisnis, 45–80. http://eprintslib.ummgl.ac.id/id/eprint/985
Suparwo, A., Supriadi, A. A., & Sukajie, B. (2024). STRATEGI PROMOSI, CITRA MEREK, DAN MINAT BELI PADA DISTRO BANDUNG OBLONG. ANALISIS, 14(01), 180–192. https://doi.org/10.37478/als.v14i01.3752
Suparyanto dan Rosad (2015. (2020). Pengaruh Kualitas Produk, Brand Image Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian (Studi Pada Pelanggan First Media) Suparyanto Dan Rosad (2015, 5(3), 248–253.
Suriani, N., Risnita, & Jailani, M. S. (2023). Konsep Populasi dan Sampling Serta Pemilihan Partisipan Ditinjau Dari Penelitian Ilmiah Pendidikan. Jurnal IHSAN : Jurnal Pendidikan Islam, 1(2), 24–36. https://doi.org/10.61104/ihsan.v1i2.55
Wicaksono, R. A., Octavia, A. N., & Aprianto, M. S. (2023). Pengaruh Harga, Kualitas Produk, Dan Citra Merek Terhadap Keputusan Pembelian Indomie di Semarang. Jurnal Ilmiah Bidang Ilmu Ekonomi, 21(1), 423–432.
Widodo, T. (2015). Pengaruh Labelisasi Halal dan Harga terhadap Keputusan Pembelian Konsumen pada Produk Indomie. Universitas Muhammadiyah Surakarta, 88. http://eprints.ums.ac.id/41384/22/skripsi full text.pdf
Zulfa, I., & Hariyani, T. (2022). Implementasi Bauran Pemasaran 7P Dalam Meningkatkan Volume Penjualan UKM Ampuh Di Kabupaten Kediri Pada Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Multidisiplin Madani, 2(1), 299–314. https://doi.org/10.54259/mudima.v2i1.363
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright Notice
An author who publishes in ANALISIS agrees to the following terms:
- Author retains the copyright and grants the journal the right of first publication of the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal
- Author is able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book) with the acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Author is permitted and encouraged to post his/her work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of the published work (See The Effect of Open Access).