ANALISIS FAKTOR-FAKTOR YANG MEMPENGARUHI PENDAPATAN PELAKU UKM SEKTOR PERDAGANGAN KIOS DI KECAMATAN ENDE UTARA

Authors

  • LAMBERTUS LANGGA UNIVERSITAS FLORES

DOI:

https://doi.org/10.37478/als.v11i1.831

Abstract

This research is the result of research on SMEs in Ende Utara District, Ende Regency with 80 respondents. The research method was carried out with descriptive statistics with the SPSS analysis tool. The results show the first hypothesis, namely that there is a simultaneous influence between the variables of capital sales volume, working hours and location on the income level of kiosk business actors in Ende Utara District, Ende Regency and the second hypothesis states that the initial capital variable has the most dominant influence on the income level of the SMEs Kiosk Actors in Ende Utara District, Ende Regency

Keywords: capital, sales volume, working hours and locatin

Downloads

Download data is not yet available.

Keywords:

capital, sales volume, working hours, location, income

References

Amilia, S. (2019). Pengaruh Lokasi, Harga dan Fasilitas terhadap Keputusan Sewa Kamar Kost Mahasiswa Fakultas Ekonomi Universitas Samudra. Jurnal Manajemen dan Keuangan, 8(3), 267-280.

Beselly, X. D., Mawardi, M. K., & Mawardi, M. K. (2017). Kebijakan Pengembangan Daya Saing Global Usaha Kecil Menengah (UKM) Di Kota Batu Menggunakan Sme Development Index. Jurnal Administrasi Bisnis, 47(1), 25-31.

Dewi, N. M. W. C., & Arwiyah, M. Y. (2020). Pengaruh Jam Kerja Yang Panjang Dan Gaya Kepemimpinan Terhadap Kinerja Karyawan Pada PT Telkom Witel Bandung. Jurnal Ilmiah MEA (Manajemen, Ekonomi, & Akuntansi), 4(3), 508-515.

Ernawati, S., Asyikin, J., & Sari, O. (2016). Penerapan Sistem Akuntansi Dasar pada Usaha Kecil Menengah di Kota Banjarmasin. WIGA: Jurnal Penelitian Ilmu Ekonomi, 6(2), 81-91.

Maheswara, A., Setiawarna, N., & Saskara, I. A. N. (2016). Analisis faktor-faktor yang mempengaruhi pendapatan UKM sektor perdagangan di Kota Denpasar. E-Jurnal Ekonomi dan Bisnis Universitas Udayana, 5(2016), 4271-4298.

Pradiani, T. (2017). Pengaruh sistem pemasaran digital marketing terhadap peningkatan volume penjualan hasil industri rumahan. Jurnal Ilmiah Bisnis Dan Ekonomi Asia, 11(2), 46-53.

Ritonga, M. (2018). Faktor Manajemen Biaya dan Manajemen Pemasaran Terhadap Pendapatan Melalui Intensitas Produksi pada UKM Industri Rumahan di Kota Binjai. JUMANT, 8(2), 68-78.

Rosidi, A. M., & Suparno, S. (2018). Pengaruh Modal dan Tenaga Kerja Terhadap Pendapatan Home Industri Sepatu di Kabupaten Sidoarjo (Study Kasus di Kecamatan Krian). JEB17: Jurnal Ekonomi dan Bisnis, 3(02).

Downloads

Published

2021-03-01